20 agosto 1996

La capseta

Voldries ser insignificant, petita.
Voldries que sabessin que existeixes
però que no t'apretessin.
No voldries tenir-ho tot
tant sols el necessàri.

T'agradaria desapareixer de tant en tant
i refugiar-te en un lloc màgic
on no es poguera entrar si no volguessis tu,
i fos refugi teu i de ningú mes.

I els teus desitjos no son complexes,
ni tant sols imposibles ni dificils,
son parts petites de coses fàcils,
d'amabilitat de comprensió
d'ajut o de tendresa.

De tot aixó i d'altres coses
que no formen part del mon abstracte,
però que series menys ventafocs
i mes princesa.

I el teu mon es teu i de nungú mes
però jo vull apropar-m'hi si tu em deixes,
perque voldrie ser menys granota
i ser mes princep.

Ara dins de la capseta (aquest quadrat imaginàri) c
hi vol haver-hi tot i res
però apropant-hi el dit hi notaràs
que l'ha tocat el meu.

i vull que sentis quan hi pensis,
que de gavies no n'hi han de prou fortes
que no permetin sentir la llibertat
que sent el que estima com t'estimo jo.

No hay comentarios: